Klare Taal blogt voor jou!

Organisaties verwachten steeds vaker van hun medewerkers dat ze gaan bloggen. Wie als zzp-er niet blogt, loopt bij voorbaat een stap achter in de promotie van zijn product of dienst. Directies waarbij bloggen niet op de agenda staat, ontbreekt het aan een goede marketingstrategie. Maar hoe doe je dat nou, bloggen?

Het lijkt tegenwoordig wel of iedereen blogt. Op internet is een ware diarree van blogs ontstaan. Bloggen is een geliefde manier om een product of dienst onder de aandacht te brengen: een goede blogger past geen agressieve reclametechnieken toe, maar geeft tips en tricks waar jij en ik ons voordeel mee kunnen doen. Zeg nu eens eerlijk: wie wil er niet gratis advies? Kruip achter je laptop, verdiep je in de klant en profileer je als expert door je klant een oplossing voor zijn of haar probleem te bieden.

Oké, we snappen het. Bovenstaande is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Hoe vaak krijgen wij, tekstschrijvers, ze niet langs: wanhopige bloggers die zijn vastgelopen in de eis van hun organisatie of bedrijf? Een presentatie houden gaat prima. Maar bloggen? Nee. Nachtenlang zit de blogger te zwoegen op iets waar wij onze hand niet voor omdraaien. Waarom moeten mensen zelf hun blog schrijven? Hoe Calvinistisch! Wij maken voor iedereen een pittig en leesbaar verhaal op basis van aantekeningen, een kort telefonisch interview of een presentatie.

Je houdt met ons een kort telefonisch interview. Als het ingewikkeld of technisch is, stuur je nog wat materiaal per e-mail na, of beter vooraf. We maken afspraken over stijl en vorm. Op het afgesproken tijdstip sturen we je de tekst toe, compleet met effectieve links om het blog goed in het internet te hangen, zodat je optimaal vindbaar bent (SEO). Daarna mailen of bellen we nog even om de puntjes op de i te zetten. Voor de lezer blijven we volledig onzichtbaar.

Hoe beter het materiaal is dat je aanlevert of hoe beter jij je verhaal zelf kunt vertellen, des te voordeliger het blog. Voor een serie kun je een abonnement nemen. De prijs stellen we vast op basis van de eerste (betaalde) proefblog. Wij werken op urenbasis.

Als fervent gebruikers van social media kunnen we ook een social mediapakket leveren. Je kunt je abonneren op:

  • Een maandelijkse of tweewekelijkse blog
  • X-aantal tweets per week
  • X-aantal Facebookberichten per week
  • Bijhouden Facebookpagina
  • Bloggen op LinkedIn

Laat je adviseren: wat is jouw markt, hoe communiceren jouw klanten en via welke platforms?